Treniruotės po smegenų sukrėtimo vadovas

Jei neseniai patyrėte smegenų sukrėtimą, jums gali kilti klausimas, kada galėsite grįžti prie įprastos mankštos. Po smegenų sukrėtimo gydytojas pasakys, kad bent 2 savaites atsipalaiduotumėte, tačiau galite nebegrįžti į kontaktinį sportą iki 6 savaičių.

Saugiau ir mediciniškai rekomenduojama fizinę veiklą pradėti laipsniškai. Tai reiškia, kad pradėkite nuo lengvo pratimo ir palaipsniui didinkite intensyvumą.

Štai mūsų treniruočių po smegenų sukrėtimo vadovas:

Kodėl svarbu mankštintis po smegenų sukrėtimo

Dar visai neseniai pirmoji pagalba smegenų sukrėtimo atveju apėmė žingsnį, vadinamą „kokonavimu“, o tai reiškia, kad pacientas prašo visiškai pailsėti nuo bet kokios psichinės ir fizinės veiklos, kol simptomai išnyks.

Kokonas yra būtinas pacientų žingsnis, nes jis leidžia smegenims pailsėti ir išgyti. Tačiau kokonas izoliuoja, slegia ir sukelia paniką. Šie sutrikimai gali pailginti smegenų sukrėtimo simptomus ir kai kuriems pacientams trukti kelis mėnesius ar net metus.

2018 m. naujausi tyrimai rodo, kad ilgiau nei 2 dienas trunkantis kokonas gali sukelti blogesnių rezultatų, tačiau vidutinis fizinis aktyvumas pirmąją savaitę gali pagreitinti atsigavimo laiką. Lengvas pratimas gali sumažinti posmegeninio sukrėtimo sindromo tikimybę ir pagreitinti gijimo procesą.

Kokius pratimus galiu atlikti po smegenų sukrėtimo?

Norėdami pradėti, nedarykite nieko, kas galėtų kelti pavojų dar vienam smegenų sukrėtimui arba galvos ar kūno sukrėtimui. Tai reiškia, kad šokinėjimas, bėgimas ir kontaktinės sporto šakos yra už stalo.

Jei jūsų tikslas yra grįžti į kontaktinį sportą, nepamirškite kiekvieną pratybų etapą užbaigti kantriai, dėmesingai ir atsargiai. Jūs nenorite dalyvauti varžybose nepasiruošę 100%. Niekada nepereikite prie kito žingsnio, jei simptomai išlieka arba pablogėja.

Nepamirškite pradėti lėtai. Jei galite mankštintis tik 5 minutes, vis tiek verta tai daryti. Praktikuodami galėsite nuolat tobulėti ir sumažinti simptomus.

Remdamiesi parašiuto smegenų sukrėtimo gairėmis, paremtomis medicininiais tyrimais, atlikite šiuos veiksmus:

  • 1 veiksmas – simptomus ribojanti veikla: Praėjus 24–48 valandoms po smegenų sukrėtimo, pradėkite užsiimti lengva fizine ir pažintine veikla, pavyzdžiui, paprastus darbus ir mokyklos darbą.
  • 2 žingsnis – lengva aerobinė veikla: Pradėkite daryti lengvą mankštą, pavyzdžiui, vaikščioti ar važiuoti dviračiu. Nedarykite pasipriešinimo treniruočių, net ir su nedideliu pasipriešinimu ar svoriais.
  • 3 veiksmas – sportinė veikla be kontakto: Bėgimas, čiuožimas ir metimas gali prasidėti 20 minučių. Jokio kūno kontakto, jokių sustojimų dideliu greičiu ir jokio pasipriešinimo treniruotės.
  • 4 žingsnis – treniruotės be kontakto: Išbandykite treniruotes, pvz., pravažiavimo pratybas, bet nepradėkite kontaktinio sporto iki kito žingsnio. Palaipsniui įveskite pasipriešinimo treniruotes.
  • 5 veiksmas – kontaktiniai mokymo pratimai: Gavę gydytojo leidimą, pradėkite dalyvauti kontaktinėse sporto treniruotėse. Dabar galite pradėti pasipriešinimo treniruočių režimą.
  • 6 veiksmas – grįžkite į sportą / pratimus: Kai po treniruotės nebejausite jokių simptomų, galite dalyvauti kontaktinėse sporto šakose, treniruotėse ir pasipriešinimo treniruotėse.

Kiekvienas veiksmas užtruks mažiausiai 24 valandas. Jei neturite jokių simptomų, galite grįžti prie įprasto mankštos režimo po šiek tiek daugiau nei savaitės. Jei po medicininio patikrinimo simptomai atsinaujina, kreipkitės į gydytoją, kad jis iš naujo įvertintų.

Kodėl mano gydytojas rekomendavo ilgesnį poilsio laikotarpį?

Neretai patyrę bendrosios praktikos gydytojai ignoruoja naujus tyrimus, todėl jei gydytojas rekomenduoja ilgesnį poilsio laikotarpį, kai nebepasireiškia simptomų, gaukite antrą nuomonę. Tačiau jie gali pamatyti tai, ko jūs nematote. Jei taip yra, paprašykite tolesnio tyrimo.

Posmegeninio sukrėtimo sindromas yra rimtas ir gali sukelti bendrą pratimų netoleravimą, regėjimo ir vidinės ausies problemas, kurios gali išlikti metų metus. Verta pasikalbėti su specialistu, išmanančiu pirmąją pagalbą po smegenų sukrėtimo, kad galėtumėte greitai atsigauti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.