8 priežastys, kodėl mėlyna šviesa taip kenkia jūsų sveikatai

Mėlyna šviesa pastaruoju metu yra aktuali tema, ypač kai rinkoje yra tiek daug mėlynos šviesos filtrų ir akinių, paruoštų tinkamai naudoti. Nors vyksta diskusijos dėl to, ar mėlyna šviesa iš tikrųjų kenkia jūsų sveikatai, buvo pasiektas sutarimas, kad daug geriau būti saugiems nei gailėtis, nes mėlyna šviesa greičiausiai turės įtakos jūsų regėjimui ir regėjimui. bendra sveikata. Jei jus domina smulkmenos, čia yra keletas priežasčių, kodėl mėlyna šviesa taip kenkia jūsų sveikatai.

1. Akių įtempimas

Nors tai viena iš lengviausiai atpažįstamų detalių, ją tikrai verta paminėti. Akių įtempimas gali sukelti įvairių trumpalaikių ir ilgalaikių pažeidimų, įskaitant galvos skausmą, neryškų matymą, ašarojančias akis ir niežulį. Akių įtempimas taip pat gali sukelti įvairių kitų fizinių ir psichinių problemų, pavyzdžiui, sunku susikaupti ir skaudėti kaklą, galvą ir nugarą. Tai gali būti ypač aktualu, jei ilgą laiką žiūrite į ekraną.

2. Sausumas

Ilgas žiūrėjimas į ekraną taip pat gali sukelti akių sausumą. Net kai nebežiūrite į ekraną, mėlyna šviesa gali išsausinti akis ir sukelti papildomą jautrumą.

3. Jautrumas

Nors tai netinka visiems, mėlyna šviesa gali iš karto ir galiausiai sukelti jautrumą. Ypač jei jau turite jautrias akis, ilgą laiką žiūrėti į mėlyną šviesą gali prilygti bet kokiai ryškiai šviesai, o tai reiškia, kad rizikuojate susižaloti ir sukelti jautrumą. Galite pastebėti, kad ilgai žiūrėdami į ekraną galite būti jautresni visų formų šviesai. Svarbu tai stebėti, nes vienas geriausių būdų įsitikinti, kad nesukeliate jautrumo akims, yra visiškai atitrūkti nuo ekranų.

4. Tinklainės pažeidimas

Bet kokia ryški šviesa gali pažeisti jūsų tinklainę, tačiau mėlyna šviesa, ypač nuolatinė ekrano ekspozicija, gali nualinti tinklainę ir padaryti nuolatinę, ilgalaikę žalą. Tiksliau, per didelis mėlynos šviesos poveikis gali sukelti arba net paspartinti esamą raumenų degeneraciją, dėl kurios taip pat gali būti sunaikintos šviesai jautrios ląstelės, kurios nebeatauga. Tai reiškia, kad tinklainės pažeidimai yra gana nuolatiniai ir nuo jų reikia apsaugoti.

5. Miego sutrikimas

Mėlyna šviesa taip pat gali paveikti jūsų miego ciklą. Apskritai, laikas prie ekrano naktį yra susijęs su prastu miegu. Mėlyna elektroninių prietaisų šviesa gali paveikti jūsų cirkadinį ritmą, kuris signalizuoja jūsų smegenims, kada reikia pabusti ar eiti miegoti. Net dvi valandos buvimo mėlynoje šviesoje vakaro valandomis gali sulėtinti arba sustabdyti miego hormono, vadinamo melatoninu, išsiskyrimą, kuris yra labai svarbus jūsų miego ciklui. Štai kodėl rekomenduojama išjungti visus skaitmeninius įrenginius bent tris valandas prieš einant miegoti.

6. Katarakta

Atsižvelgiant į visus akių pažeidimus, kuriuos gali sukelti tokio tipo šviesa, nenuostabu, kad ji taip pat gali sukelti kataraktą. Nors tai tikrai neįvyksta iš karto, tai gali būti ilgalaikis reguliaraus mėlynos šviesos naudojimo poveikis.

7. Raumenų degeneracija

Nors tai jau buvo minėta aukščiau, mėlyna šviesa gali sukelti akies raumenų degeneraciją. Tai gali būti susiję su akių įtempimu ir tinklainės pažeidimu. Vienas iš svarbesnių dalykų, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį, yra tai, kad raumenų degeneracija yra nuolatinė, nes būtinos akies ląstelės neturi galios grįžti atgal. Dėl šios priežasties taip svarbu stebėti ekrano laiką ir mėlynos šviesos ekspoziciją.

8. Nuovargis

Tiek paties regėjimo, tiek kitų gerovės formų atžvilgiu tokio tipo šviesa gali sukelti įvairų nuovargį. Nuo nuovargio iki streso ir galvos skausmų, ilgalaikis mėlynos šviesos poveikis gali sukelti nuovargį ir nuovargį. Dėl šios priežasties gali būti naudinga daryti pertraukas ir skirti laiko nuo ekrano. Be to, jūs taip pat galite investuoti į mėlynos šviesos akinius, jei dirbate kompiuteriu ar mokykloje ir negalite sutrumpinti ekrano laiko tiek, kiek norėtumėte.

Kodėl turėtumėte vengti mėlynos šviesos savo sveikatai

Yra tiek daug priežasčių, kodėl svarbu stebėti, kiek mėlynos šviesos esate veikiami per dieną. Mėlyna šviesa ne tik gali padaryti akis jautrias, bet ir gali padaryti realios žalos akims ir miego grafikui, kurį sunku sutvarkyti. Nuo sausumo iki kataraktos – reikia daug ko atkreipti dėmesį. Vienas iš puikių dalykų yra tai, kad yra tiek daug būdų, kaip apsaugoti akis nuo mėlynos šviesos. Nuo mėlynos šviesos apsauginių akinių įsigijimo iki tam tikro laiko atsitraukimo nuo ekrano galite valdyti, kiek mėlynos šviesos esate veikiami.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *