Sodoje esančios fosforo rūgšties pavojai: kaip ši cheminė medžiaga naikina mūsų kaulus

normali kaulų matrica, palyginti su osteoporoze sergančiais kaulais

Nedaug žmonių susimąsto išgerdami sodos ar energetinio gėrimo. Kiekvienais metais amerikiečiai suvartoja apie 45 galonus sodos vienam asmeniui. Tiesą sakant, žmonės geria daugiau sodos nei vandens, o tai sukėlė didelių sveikatos problemų.

Šie gėrimai ne tik ardo jūsų kaulus, bet ir kenkia beveik visiems kūno organams.

Fosforo rūgšties pavojai sodoje

Framinghamo osteoporozės tyrime (1✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį, KMT (kaulų mineralinis tankis) išmatuotas 1413 moterų ir 1125 vyrų. Jų suvartojamas maistas buvo matuojamas naudojant maisto dažnumo klausimyną ir pakoreguotas pagal KMI, ūgį, amžių, suvartojamos energijos kiekį, fizinio aktyvumo balą, rūkymą, alkoholio vartojimą, bendrą kalcio suvartojimą, bendrą vitamino D suvartojimą, kofeiną iš ne kolos šaltinių ir moterims – estrogenų vartojimas ir menopauzės būklė.

Tyrimas parodė, kad kasdienis kolos suvartojimas buvo susijęs su žymiai mažesniu moterų klubų KMT, kurios paprastai yra labiau linkusios į kaulų retėjimą nei vyrai dėl hormoninių skirtumų tarp lyčių.

Kodėl taip nutinka? Manoma, kad koloje esanti fosforo rūgštis išplauna kalcį iš kaulų arba kad per daug fosforo slopina kalcio pasisavinimą (2). Sodose, energetiniuose gėrimuose ir kavoje esantis kofeinas taip pat pagreitina moterų kaulų retėjimą (3✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį. Manoma, kad kofeinas trukdo kalcio absorbcijai ir sukelia kalcio netekimą su šlapimu.

Fosforo rūgšties yra daugelyje sveikų maisto produktų, tačiau per didelis kiekis dažnai sukelia širdies ir inkstų sutrikimus, raumenų nykimą ir osteoporozę, kaip matėme.

Jei turite absorbcijos problemų, pvz., nesandarus žarnynas, sergate osteoporoze ar kitais su kaulais susijusių sutrikimų arba esate vyresni nei 50 metų, turėtumėte bet kokia kaina vengti sodos. Visiškai pašalinus sodą ir kofeiną (nepriklausomai nuo to, ar kenčiate nuo to, kas paminėta), automatiškai apsaugosite savo organizmą nuo pavojų, kuriuos šie gėrimai kelia žmogaus organizmui.

Gėrimai, kurių turėtumėte vengti, yra šie:

  • Kolos (coca-cola, pepsi, dr. pipirai ir kt.)
  • Energetiniai gėrimai
  • Sportiniai gėrimai
  • Šaltos arbatos gėrimai buteliuose arba konservuose
  • Kavos gėrimai buteliuose arba konservuose

Papildomi šių gėrimų gėrimo pavojai

Be to, kad susilpnėja jūsų kaulų matrica ir kyla pavojus susirgti osteoporoze, gazuoti gėrimai turi ir kitų minusų. Jie ne tik priauga svorio, bet ir gali prisidėti prie sveikatos būklių, tokių kaip vėžys ir suriebėjusios kepenų ligos.

Riebalų padidėjimas

Dėl sodos priauga visceralinių riebalų (riebalų aplink pilvą), o tai išspaudžia jūsų organus ir padidina širdies ligų riziką. Geriant vieną soda per dieną, gali padidėti kepenų, skeleto riebalų, trigliceridų kraujo riebalų ir kitų organų riebalų kiekis.

Vėžys

Karamelės dažai, esantys daugelyje gaiviųjų gėrimų, suteikia jiems rudą spalvą. Karamelės dažuose yra du teršalai – 2-metilimidazolas ir 4-metilimidazolas, kurie abu sukelia vėžį.

Dantų ėduonis

Soda daro didelę žalą dantų emaliui ir padidina ertmių atsiradimo riziką (4✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį. Žalinga reakcija trunka 20 minučių po kiekvieno gurkšnio, todėl skirdami laiko gerti sodos iš tikrųjų yra kenksmingiau.

Riebalų kepenų liga

Šiuose gėrimuose esantis didelis kiekis sintetinės fruktozės kenkia kepenims, kai vartojama dideliais kiekiais. Fruktozė virsta riebalais, kurie lieka kepenyse ir sukelia nealkoholinę riebiųjų kepenų ligą.

2 tipo diabetas

Išgėrus tik vieną skardinę sodos per dieną, padidėja rizika susirgti 2 tipo diabetu (5✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį.

Demencija

Vartojant daug saldžių gėrimų, pablogėja atmintis ir gebėjimas priimti sprendimus, todėl gali atsirasti tokių ligų kaip Alzheimerio liga. Didesnis gliukozės kiekis taip pat buvo susijęs su padidėjusia demencijos rizika (6✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį.

Alternatyva Gėrimai

Jei vis tiek norite pasigaminti gaiviųjų gėrimų arba trokštate gazuoti, galite pasirinkti sveikesnius patiekalus, pvz., kombucha arba paprastą seltzerinį vandenį.

Taip pat galite pasigaminti natūralių saldžių sulčių arba vaisių ir žolelių skonio vandens.

Atsisakę sveikesnių gazuotų gėrimų, po kelių dienų jausitės geriau ir gausite atnaujintą energijos šaltinį!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.