Mokslo remiami 8 vandens pasninko privalumai sveikatai

virusas šalia pavaizduotų kraujo ląstelių

Ar prisimenate, kada paskutinį kartą sirgote gripu ar staiga susirgote? Ar taip pat prisimenate, kaip instinktyviai susilaikėte nuo maisto?

Taip elgiasi ne žmogus gyvūnas, susižeidęs ar susirgęs. Kitaip tariant, jie instinktyviai atsisakys maisto, kol pradės jaustis geriau.

Tai vienas iš daugelio vandens badavimo privalumų sveikatai. Kūno įgimtas žinojimas, kad norėdamas pasveikti, jis visą savo energiją turi skirti gydymui, o ne maisto virškinimui ir įsisavinimui.

Kas yra vandens pasninkas?

Vandens badavimas yra gėrimo veiksmas tik vanduo tam tikram dienų skaičiui. Jūs negalite valgyti ar gerti nieko, išskyrus gryną, filtruotą vandenį.

Dauguma žmonių pasninkauja laistyti 24–72 valandas (2–3 dienas). Bet koks vandens pasninkas, ilgesnis nei šis laikotarpis, turi būti prižiūrimas gydytojo.

Protarpinis badavimas yra kita pasninko forma (taip darau reguliariai), kai valgote tik per 8 valandas. Taigi pusryčius valgysiu 11 val., o vakarienę baigsiu apie 19 val. Tai suteikia mano kūnui 16 valandų pertrauką virškinti maistą.

Vandens badavimą žmonės naudojo siekdami numesti svorio, detoksikacijos tikslais, naudos sveikatai arba pasiruošti tam tikroms medicininėms procedūroms.

Pasninkas taip pat buvo atliktas dėl daugelio kitų priežasčių, ne tik dėl sveikatos. Tai buvo padaryta siekiant dvasinio nušvitimo ir yra praktikuojama daugelyje kultūrų visame pasaulyje.

72 valandų badavimas gali atkurti visą jūsų imuninę sistemą

Tyrimas, paskelbtas m Ląstelių kamieninė ląstelė ištyrė badavimo poveikį ląstelių regeneracijai ir imunosupresijos panaikinimui.

Pietų Kalifornijos universiteto mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad vos 72 valandas (tris dienas) badaujant galima atkurti visą imuninę sistemą net vyresnio amžiaus žmonėms.

Tiek pelėmis, tiek 1 fazės klinikiniame tyrime su žmonėmis, kuriuose dalyvavo pacientai, gydomi chemoterapija, ilgalaikis nevalgymas žymiai sumažino baltųjų kraujo kūnelių skaičių.

Tyrėjai teigė, kad badavimas padeda organizmo kamieninėms ląstelėms pradėti gaminti naujus baltuosius kraujo kūnelius, kurių vaidmuo yra kovoti su infekcija organizme.

Jie pridūrė, kad trijų dienų vandens badavimas gali būti ypač veiksmingas tiems, kurie kenčia nuo susilpnėjusios imuninės sistemos, pavyzdžiui, chemoterapijos pacientams.

Jie nustatė, kad chemoterapijos pacientai, kurie nevalgė, buvo geriau apsaugoti nuo toksinio gydymo poveikio.

„Regeneracinio jungiklio“ perjungimas

Ilgai nevalgius, suardomas didelis kiekis baltųjų kraujo kūnelių, o tai sukelia pokyčius, skatinančius kamieninėmis ląstelėmis pagrįstą naujų imuninės sistemos ląstelių regeneraciją.

Dr. Valteris Longo, Pietų Kalifornijos universiteto gerontologijos ir biologijos mokslų profesorius, teigė, kad badavimas suteikia imuninei sistemai „gerai“, kad kamieninės ląstelės galėtų judėti į priekį ir pradėti daugintis bei atstatyti visą sistemą (1).

Vėliau jis pridūrė, kad pasninko metu kūnas atsikrato sistemos dalių, kurios gali būti senos arba pažeistos (neveiksmingos dalys), sukurdamas „tiesiogine prasme, naują imuninę sistemą“.

Daktaras Longo paminėjo, kad tam, kad pasninko metu susidarytų energija, organizmas turi perdirbti nereikalingas imunines ląsteles (ypač pažeistas).

Jo tyrimo metu dalyvių buvo paprašyta reguliariai badauti 2–4 dienas per 6 mėnesius.

Nors klinikinius tyrimus dar reikia užbaigti, jis įsitikinęs, kad jo tyrimai yra „labai perspektyvūs“ ir būtų naudingi visai visuomenei.

Vandens pasninko nauda sveikatai

Nors daugelis sutiktų, kad imuninės sistemos regeneracija yra gana naudinga sveikatai, yra ir kitų vandens badavimo privalumų, kurie tiesiog negali būti ignoruojami.

Be imuninės sistemos regeneracijos, čia yra 7 papildomi būdai, kaip jūsų kūnas gali gauti naudos iš trumpalaikio vandens badavimo:

1. Jis susilpnina vėžį

Mokslininkai nustatė, kad ilgai nevalgius sumažėja fermento PKA (2). PKA yra susijusi su senėjimu ir hormonu (IGF-1), kuris padidina vėžio riziką ir auglio augimą. Daktaras Longo pažymėjo, kad PKA pirmiausia turi išsijungti, kad kamieninės ląstelės pradėtų atsinaujinti ir atstatyti imuninę sistemą – o badavimas būtent tai ir daro.

Kitas žurnale paskelbtas tyrimas Mokslas Transliacinė medicina nustatė, kad penki iš aštuonių vėžio tipų teigiamai reagavo į badavimą (3). Tai pagerino išgyvenamumą, nes sulėtino navikų augimą ir plitimą.

Tyrimas parodė, kad badavimo ciklai be chemoterapijos sulėtino melanomos, gliomos, žmogaus neuroblastomos ir krūties vėžio augimą pelėms. Kai kuriais atvejais badavimas iki 72 valandų buvo toks pat veiksmingas kaip chemoterapija.

Pasninkas sulėtina ląstelių aktyvumą normaliose ląstelėse. Tačiau vėžinėse ląstelėse badavimas skatina naujų baltymų augimą, o tai skatina auglį augti ir dalytis.

Šis išgyvenimo mechanizmas, kurį atlieka vėžio ląstelės, iš esmės sukelia savęs sunaikinimą. Taip atsitinka dėl to, kad susidaro žalingos laisvųjų radikalų molekulės, kurios suardo vėžinės ląstelės DNR.

„Iš tikrųjų ląstelė įvykdo ląstelių savižudybę. Matome, kad vėžio ląstelė bando kompensuoti visų šių dalykų trūkumą kraujyje po badavimo. Galbūt bandoma juos pakeisti, bet negali“, – sakė daktaras Longo.

2. Jis apsaugo smegenis

JAV mokslininkų teigimu, badavimas taip pat gali apsaugoti jus nuo įvairių smegenų ligų.

Nacionalinio senėjimo instituto Baltimorėje tyrėjai rado įrodymų, kad 1–2 dienas per savaitę nutraukus bet kokį maistą, galima apsaugoti smegenis nuo neurodegeneracinių ligų, tokių kaip Alzheimerio, Parkinsono ir kitų negalavimų (4).

Kiti tyrimai pranešė, kad badavimas gali apsaugoti smegenų sveikatą ir padidinti nervų ląstelių susidarymą, kad padėtų pagerinti pažinimo funkciją (5).

Pasninkas arba suvartojamo maisto ribojimas iki 500 kalorijų 1–2 dienas per savaitę ne tik pagerina smegenų sveikatą, bet ir padidina ilgaamžiškumą.

3. Sumažina širdies ligų ir diabeto riziką

Remiantis kai kuriais tyrimais, retkarčiais nevalgius tik vandens sumažėja rizika susirgti širdies ligomis ir diabetu.

Jutoje atliktas tyrimas parodė, kad mormonai, kurie kartą per mėnesį religiniais tikslais pasninkavo 24 valandas, turėjo daug geresnę arterijų sveikatą nei nevalgiusių (6). „Rentgeno skenavimas atskleidė arterijų susiaurėjimą maždaug 75 procentams tų, kurie nevalgė. Priešingai, užsikimšusios arterijos paveikė 63 procentus tų, kurie teigė dažnai praleidžiantys maistą.

Tyrimas taip pat parodė, kad sumažėjo cukraus kiekis kraujyje ir pavojingų kraujo riebalų, vadinamų trigliceridais, kiekis.

Taip pat reikėtų paminėti, kad badavimas sukelia žmogaus augimo hormono (7) padidėjimą, kuris pagreitina medžiagų apykaitą ir degina riebalus, o tai galiausiai sumažina diabeto riziką.

4. Jis kovoja su uždegimu

Daugelis žmonių kenčia nuo lėtinių uždegimų. Nesvarbu, ar tai dėl maisto, kurį valgome, ar nuo aplinkos, kurioje gyvename, uždegimas siaučia.

Taigi, jo atsikratyti būtų naudinga, tiesa?

Tyrimai parodė, kad vandens badavimas gali padėti sumažinti uždegimo lygį organizme. Taip elgiantis pasninkas gali sumažinti riziką susirgti lėtinėmis ligomis vėliau.

Vienas tyrimas parodė, kad sveiki suaugusieji, kurie vieną mėnesį nevalgė su pertraukomis, žymiai sumažino uždegiminių žymenų kiekį (8).

Kitas, naujesnis tyrimas, parodė, kad badavimas sumažina uždegimą ir pagerina lėtines uždegimines ligas, nedarant įtakos imuninės sistemos atsakui į ūmias infekcijas (9).

5. Atitolina senėjimą ir prailgina ilgaamžiškumą

Kitas badavimo pranašumas yra tai, kad jis gali sumažinti senėjimo požymius ir netgi pailginti jūsų gyvenimo trukmę.

Nauji tyrimai parodė, kad nevalgius sukelia molekulę, kuri gali sulėtinti mūsų arterijų senėjimą (10). „Svarbiausia senėjimo dalis yra kraujagyslių senėjimas. Kai žmonės sensta, kraujagyslės, aprūpinančios skirtingus organus, yra jautriausios ir labiau pažeidžiamos senėjimo, todėl kraujagyslių senėjimo tyrimas yra labai svarbus“, – aiškina daktaras Zou.

Molekulė, beta-hidroksibutiratas, skatina kraujagyslių viduje esančių ląstelių dalijimąsi ir dauginimąsi. Ląstelių dalijimasis yra ląstelių jaunystės žymuo.

Kiti tyrimai su žiurkėmis, nevalgiusiomis kas antrą dieną, atskleidė uždelstą senėjimą. Jie taip pat gyveno 83% ilgiau nei žiurkės, kurios nevalgė (11).

6. Jis skatina autofagiją

Autofagija yra organizmo būdas išvalyti senas, pažeistas ląsteles, kad atkurtų naujesnes, sveikesnes ląsteles. Jei jūsų organizmui nepavyksta autofagijos, kaupiasi ląstelių atliekų ir toksinų lygis, o tai sukelia tokias ligas kaip vėžys, Alzheimerio liga ir širdies ligos (12).

Vieno tyrimo metu pelėms, kurios nevalgė 24 valandas, buvo daug autofagosomų – ​​tai ženklas, kad autofagija veikia (13).

Kadangi pelės metabolizmas yra daug greitesnis nei žmogaus, turėtumėte pailginti laiką, per kurį žmogus pasiekia šią būseną. Daugelis ekspertų sutinka, kad autofagijos procesas žmonėms prasideda po 18–20 valandų badavimo, o daugiausia naudos pasireiškia 48–72 valandas (14).

Kiti tyrimai parodė, kad badavimas tik kartą ar du per savaitę 24 valandas padeda jūsų kūnui padėti autofagijos procesui ir sumažinti toksinų kaupimosi riziką (15).

7. Sumažina kelių lėtinių ligų riziką

Pasninkas yra puikus būdas sumažinti lėtinių ligų riziką.

Nustatyta, kad badavimas ne tik padeda sumažinti vėžio, diabeto ir širdies ligų išsivystymo riziką (16, 17, 18), bet ir apsaugo mūsų mitochondrijas ir mažina laisvųjų radikalų kiekį organizme.

Laisvieji radikalai yra nestabilios molekulės, kurios pažeidžia mūsų ląsteles ir organus. Yra žinoma, kad jie vaidina svarbų vaidmenį sergant daugeliu lėtinių ligų (19).

Vienoje apžvalgoje deramai pažymima, kad prižiūrimas, modifikuotas 7–21 dienos badavimas yra sėkmingas gydant reumatines ligas, lėtinius skausmo sindromus, hipertenziją ir metabolinį sindromą (20).

Kaip greitai laistyti?

Pasninkavimas vandenyje gali atrodyti lengva užduotis, tačiau nugalėti alkio priepuolius gali būti sunku.

Jei esate įpratę praleisti pusryčius ir pietus, o valgyti tik vakarienę, greičiausiai jums bus lengviau.

Jei dar nesate pasninkavęs vandeniu, pateikiame kelis paprastus patarimus, kad perėjimas būtų sklandus:

  • Neiš karto šokite į 24–72 valandų vandens pasninką. Jei paprastai pabundate labai alkanas, pabandykite pratęsti laiką keliomis valandomis. Pusryčius valgykite 1–2 valandomis vėliau nei įprastai.
  • Kasdien ilginkite badavimo trukmę, kol galėsite pavakarieniauti nieko nevalgę. Paprastai tai reiškia, kad baigėte 24 valandų badavimą, jei nustojote valgyti 18 val.
  • Pasninko metu išgerkite iki 3-4 litrų filtruoto vandens. Kiekvieną kartą, kai jaučiatės alkanas, pasiekite vandenį. Negerkite vandens iš čiaupo.
  • Nutraukdami pasninką, nepersistenkite. Tai yra dažnas reiškinys tarp tų, kurie greitai sugeria vandenį, ir tai nepaprastai kenkia organizmui. Pertraukite pasninką su vandens tankiais vaisiais, tokiais kaip arbūzas, papaja ar vynuogės.
  • Nustokite badauti, jei pradedate pykinti.

Taip pat yra įvairių pasninko tipų, kuriuos galite atlikti, pavyzdžiui, pertraukiamą badavimą, kai valgote per 8 valandas ir pasninkaujate likusias 16 valandų.

Taip pat galite atlikti sulčių valymą arba sulčių pasninką, kai vieną dieną geriate tik šviežiai spaustas vaisių ir daržovių sultis iki 30 ar daugiau dienų.

Vandens pasninko pavojai

Visada pasitarkite su gydytoju prieš pradėdami vartoti vandenį nevalgius. Jie jums praneš, ar tai saugu atlikti, atsižvelgiant į jūsų sveikatos istoriją.

Jei sergate hipoglikemija ar cukriniu diabetu, badauti paprastai nerekomenduojama. Jei vartojate kokių nors vaistų, taip pat reikėtų vengti badavimo.

Niekada nelaistykite greitai, kai esate nėščia arba ką tik pagimdėte.

Taip pat žinoma, kad vandens badavimas sukelia valgymo sutrikimus žmonėms, kurių pagrindinis vandens badavimo tikslas yra numesti svorio. Jei praeityje turėjote valgymo sutrikimų, turėtumėte į tai pasigilinti kodėl norite greitai laistyti. Ar dėl to, kad norite pagerinti savo sveikatą, ar dėl to, kad norite numesti svorio?

Ar kada nors bandėte vandens badavimą? Praneškite man toliau pateiktuose komentaruose!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.