Ar veganiška dieta tinka kultūristams? Sužinokite viską čia

Kas yra veganiška dieta? Veganiška dieta – tai praktika susilaikyti nuo visų gyvūninės kilmės produktų, įskaitant kiaušinius ir pieno produktus. Kai kurie žmonės mano, kad veganiška mityba yra sveikiausias būdas maitintis, o kiti teigia, kad ji nėra tokia veiksminga raumenų auginimui. Taigi, kas teisus? Norėdami tai išsiaiškinti, atidžiau pažvelkime į veganizmo ir kultūrizmo mokslą.

Kultūrizmo ir baltymų svarba

Pirmas dalykas, kuris ateina į galvą išgirdus terminą „kultūrizmas“ yra baltymai. Baltymai yra raumenų statybinė medžiaga ir yra būtini norint atstatyti pažeistas ląsteles po treniruotės. Dėl šios priežasties kultūristai dažnai žinomi kaip vieni stipriausių valgytojų; jiems reikia daugiau baltymų nei paprastam žmogui, kad palaikytų savo jėgos treniruočių gyvenimo būdą.

Kultūrizmo stereotipas apie išsipūtusius raumenis ir baltymų kokteilius taip pat nėra per toli nuo tiesos. Pavyzdžiui, baltyminiai kokteiliai laikomi pagrindiniu veganų kultūrizmo baltymų šaltiniu ir tikrai yra Arnoldo Schwarzeneggerio dietos dalis, kuris laikomas vienu garsiausių ir svarbiausių visų laikų kultūristų. Tačiau norėdami auginti raumenis, veganai kultūristai siekia valgyti baltymų kiekvieno valgio metu, o tai gali būti kokteiliai, taip pat daug baltymų turintis maistas, pavyzdžiui, ankštiniai augalai (pupelės), quinoa, lęšiai, tofu, tempeh ir sojos produktai.

Veganų baltymų šaltiniai

Būti veganu nereiškia, kad automatiškai valgote mažai baltymų turintį maistą. Veganai iš tikrųjų yra skatinami valgyti daugiau baltymų nei eilinis žmogus, todėl veganai kultūristai gali auginti raumenis laikydamiesi augalinės dietos per daug nesijaudindami, iš kur gausis kitas jų baltymų kiekis.

Svarbiausias dalykas veganams kultūristams yra paskirstyti baltymų suvartojimą per dieną. Jei valgote dažniau, lengviau valgyti daugiau baltymų, todėl veganai kultūristai raginami visą dieną valgyti daug baltymų turinčių užkandžių.

Kai kurie puikūs veganiški baltymų šaltiniai kultūristams yra tofu, sojos pupelės, seitanas (kviečių glitimas), žirniai, quinoa, lęšiai, kanapių sėklos ir žemės riešutų sviestas.

Kas yra laimikis?

Nors daugelis veganų kultūristų gali valgyti pakankamai baltymų, jie turės pasirūpinti, kad jų mityba būtų visavertė, kad galėtų optimaliai priaugti raumenų. Kadangi, pavyzdžiui, veganai negali valgyti mėsos ir pieno produktų, kuriuose yra daug vitamino B12 ir jodo, yra tikimybė, kad šių maistinių medžiagų gali trūkti ir paveikti raumenų jėgą.

Dėl šios priežasties veganai kultūristai turėtų valgyti daug nesmulkintų grūdų, lapinių daržovių, pupelių ir riešutų, kad įsitikintų, jog jie gauna visų raumenų auginimui būtinų maistinių medžiagų. Pavyzdžiui, veganai į savo racioną gali įtraukti jūros dumblių, kad gautų pakankamai jodo.

Norėdami įsitikinti, kad gaunate pakankamai baltymų, veganai kultūristai taip pat turėtų valgyti daug pupelių ir ankštinių daržovių. Šie maisto produktai yra puikūs baltymų šaltiniai, kuriuos veganai gali lengvai virškinti; jie suteikia daug kalorijų, taip pat angliavandenių ir skaidulų (kuris padeda virškinimo procesui ir apsaugo nuo vidurių užkietėjimo). Veganai kultūristai netgi gali kreiptis į baltymų papildus veganiškų baltymų batonėlių ir miltelių pavidalu.

Ar tai tinka jums?

Neabejotina, kad veganiška dieta puikiai tinka daugeliui žmonių, be to, ji veiksmingai padeda auginti raumenis. Deja, tačiau tiesiog nėra pakankamai tyrimų, kurie parodytų, ar ši dieta yra geresnė už kitas, kai kalbama apie raumenų auginimą.

Veganiška mityba gali būti ne visiems pati geriausia, o jos laikytis ypač sunku, jei nemėgstate maisto, kuriame gausu skaidulų (kurių dažnai būna daržovėse ir ankštinėse daržovėse). Dėl šios priežasties veganai kultūristai turėtų valgyti maistą, kuris tenkina jų apetitą, o tai tikrai gali turėti įtakos raumenų jėgai ir vystymuisi.

Nors baltymų papildai ir baltymų kokteiliai gali atrodyti kaip geriausias pasirinkimas veganams kultūristams, jie ne visada tiekia pakankamai baltymų, kad padidėtų raumenų jėga. Įsitikinkite, kad valgote maistą, kuriame gausu maistinių medžiagų ir baltymų (pvz., pupeles ir ankštinius augalus), nes tai padės jūsų raumenims vystytis per daug nepaveikdami virškinimo sistemos.

Jei laikotės veganiškos dietos ir vis tiek stengiatės gauti pakankamai baltymų, pabandykite virti daržoves ir pupeles su kokosų aliejumi. Šio tipo aliejus yra žinomas dėl savo gebėjimo pagerinti maistinių medžiagų, įskaitant baltymus, įsisavinimą.

Kaip matote, veganiška dieta tinka kultūristams. Vienas dalykas, į kurį veganai turi atsižvelgti, yra vitamino B12 ir jodo suvartojimas. Šios maistinės medžiagos daro įtaką raumenų jėgai, nes leidžia organizme gaminti raudonuosius kraujo kūnelius, kurie perneša deguonį į raumenis.

Veganiška dieta gali būti puikus būdas auginti raumenis, jei tik valgote pakankamai daug baltymų turinčio maisto ir papildų. Valgydami daug vaisių, daržovių ir pupelių įsitikinkite, kad gaunate visas maistines medžiagas, kurių organizmui reikia raumenims auginti. Jei jums sunku gauti pakankamai baltymų vien iš maisto, pabandykite naudoti veganiškus baltymų miltelius ir batonėlius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.