10 neįtikėtinų chia sėklų privalumų sveikatai

chia sėklos mediniame fone

Kam reikalingos linų sėmenys, kai turite chia sėklų? Chia sėklų nauda sveikatai gerokai viršija bet kurio šiandien rinkoje esančio supermaisto naudą sveikatai.

Skirtingai nuo linų, chia sėklas iš tikrųjų pasisavina organizmas (jei kada nors valgysite nesmulkintas linų sėmenis, jūsų kūnas nieko negalės su jomis padaryti, be to, labai tikėtina, kad tai pamatysite ir savo išmatose!).

Kadangi chia sėklos yra vienas maistingiausių maisto produktų planetoje, tai, be jokios abejonės, turėtų būti jūsų kasdienės mitybos dalis.

Galite klijuoti juos į salotas, gaminti pudingus (liečiantis su vandeniu jie želatinizuojasi), dėti į kokteilius arba naudoti vietoj kiaušinių. Ar minėjau, kad jie taip pat yra be glitimo?

Kas yra Chia sėklos?

Chia sėklos yra mažos juodos ir baltos sėklos iš Ispaniška šalavija augalas, kuris taip pat yra mėtų šeimos narys.

Chia sėklos iš pradžių buvo auginamos Centrinėje ir Pietų Amerikoje, o Meksikoje ir Gvatemaloje buvo laikomos pagrindine maistine kultūra.

Dviejuose šaukštuose šios supersėklos yra apie 140 kalorijų, 4 gramai baltymų, 11 gramų skaidulų, 7 gramai nesočiųjų riebalų (omega-3 riebalų rūgščių) ir daugiau nei 18 % jūsų RDA kalcio. Jie taip pat yra geras mineralų, tokių kaip varis ir cinkas, šaltinis. Juose yra visos devynios nepakeičiamos aminorūgštys, būtinos kaip baltymų statybinės medžiagos organizme.

10 Chia sėklų privalumų sveikatai

Štai 10 neįtikėtinų chia sėklų privalumų sveikatai ir kodėl turbūt turėtumėte pradėti jas valgyti dažniau!

diagrama, rodanti, kiek yra vienoje uncijoje chia sėklų

1. Pakrauta Omegos

Išmesk žuvį! Chia sėklose yra septynis kartus daugiau omega nei lašiša, už gramą! Chia sėklose gausu Omega-3 riebalų rūgščių, kurios yra nepaprastai svarbios smegenų sveikatai.

Tačiau svarbu atsiminti, kad chia sėklose esančios Omega-3 daugiausia yra ALA (alfa linoleno rūgštis), kurią galima paversti EPA, bet ne DHR. (1✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį.

Nors kai kurie tyrimai parodė, kad ALA gali būti paverčiama DHR, jis yra griežtai ribojamas. Geriausia papildyti aukštos kokybės DHA priedu, kad gautumėte pakankamai.

2. Puikus Fib šaltiniser

Tik dviejuose šaukštuose chia sėklų yra 10 gramų skaidulų! Tai yra daug skaidulų, ypač tiems, kurie savo kasdieniame gyvenime negauna pakankamai.

Skaidulos atlieka keletą puikių funkcijų, iš kurių akivaizdžiausia, kad jos normalizuoja tuštinimąsi ir gali padėti išgydyti viduriavimą bei vidurių užkietėjimą.

Skaidulos taip pat padeda sumažinti cholesterolio kiekį, nes sugeria cholesterolio perteklių kraujyje (2✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį. Įtraukite tik 5–10 gramų skaidulų į savo racioną per dieną, yra pakankamai reikšminga, kad sumažintumėte MTL „blogojo“ cholesterolio kiekį.

Įtraukę į savo racioną šiek tiek chia sėklų, iš virškinamojo trakto pašalinsite toksinių atliekų perteklių ir išvengsite gaubtinės žarnos vėžio. (3✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį.

3. Turtingas kalcio

Ar žinojote, kad chia sėklose yra penkis kartus daugiau kalcio nei piene?

Juose taip pat yra daug kitų svarbių kaulus palaikančių maistinių medžiagų, tokių kaip magnis, fosforas ir baltymai.

Tik vienoje uncijoje chia sėklų yra daugiau nei 18% jūsų RDA kalcio. Vienoje uncijoje chia sėklų yra apie 177 mg kalcio, o vienoje uncijoje pieno yra tik 35 mg kalcio.

Turint tokią statistiką, nenuostabu, kad chia sėklos gali padėti aprūpinti būtiną mitybą, reikalingą jūsų kaulų sveikatai palaikyti.

Tyrimas su gyvūnais parodė, kad ilgalaikis chia sėklų vartojimas buvo susijęs su padidėjusiu kaulų mineralų kiekiu (4✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį.

Dėl to chia sėklos yra puiki alternatyva žmonėms, kurie nevalgo pieno produktų!

4. Sumažinkite lėtinį uždegimą

Uždegimas yra natūrali jūsų kūno reakcija į sužalojimą. Tačiau kai ši reakcija tampa lėtinė, jūsų imuninė sistema visą laiką yra labai budri. Ir tai gali tapti problemiška.

Lėtinis uždegimas galiausiai gali sukelti lėtinę ligą, jei nebus tinkamai gydoma.

Tyrimai parodė, kad žmonės, kurie per dieną suvalgė 37 gramus chia sėklų, sumažino uždegiminius žymenis savo organizme iki 40 proc. (5✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį.

Pridėkite chia sėklų į savo kokteilius arba pasigaminkite chia sėklų pudingą, kad šis supermaistas taptų nuolatine jūsų mitybos dalimi.

5. Puikus aminorūgščių šaltinis

Tik 2 šaukštai. Chia sėklose yra daugiau nei 4 gramai baltymų (beveik 10% jūsų dienos vertės). Tai svarbu, palyginti su kitais augalinės kilmės maisto produktais.

Chia sėklose yra daug visų devynių nepakeičiamų aminorūgščių: izoleucino, leucino, lizino, metionino, fenilalanino, treonino, triptofano, histidino ir valino. (6✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį. Mūsų organizmas negali pasigaminti šių aminorūgščių, todėl turime gauti jų su maistu, kurį valgome.

Amino rūgštys yra junginiai, kurie jungiasi ir gamina baltymus organizme. Jie formuoja raumenis, padeda palaikyti imuninę funkciją, transportuoja maistines medžiagas ir atlieka daugybę kitų funkcijų.

6. Pakrautas su antioksidantais

Kadangi chia sėklose yra subtilių riebalų, joms reikia daug antioksidantų, kad jie nesuirtų ir nesušaltų (toks kaip apsaugos mechanizmas).

Antioksidantai padeda kovoti su laisvaisiais radikalais organizme, kurie paprastai pažeidžia ląsteles ir prisideda prie senėjimo bei ligų, tokių kaip vėžys. (7✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį.

Antioksidantai taip pat apsaugo nuo širdies ligų, plaučių ligų, ankstyvos mirties ir su amžiumi susijusių akių ligų.

7. Sumažinkite širdies ligų ir 2 tipo diabeto riziką

Chia sėklos padeda sumažinti MTL cholesterolį ir trigliceridus, kartu didinant DTL (gerojo) cholesterolio kiekį ir mažina uždegimą.

Klivlando klinikos atliktas tyrimas parodė, kad chia sėklos padeda pagerinti diabetu sergančių žmonių kraujospūdį. Tai nenuostabu, nes chia sėklose yra daug skaidulų, kurios padeda sumažinti cukraus kiekį kraujyje po valgio.

Kai kurie tyrimai taip pat parodė, kad valgant duoną su chia sėklomis, palyginti su duona be jos, taip pat sumažėja cukraus kiekio kraujyje padidėjimas po valgio, kuris dažnai būna po valgio. (8✓)✓ Patikimas šaltinisPubMed CentralLabai gerbiama Nacionalinių sveikatos institutų duomenų bazėSkaityti šaltinį.

Dėl baltymų, omega-3 ir skaidulų derinio chia sėklos yra puikus maistas širdies sveikatai.

8. Pagerinkite pratimų atlikimą

Remiantis senovės tyrimais, actekai ir majai naudojo chia sėklas, kad pagerintų savo veiklą visą dieną. Chia sėklose esantis ALA kiekis taip pat yra neįtikėtinai naudingas sportininkų ar kasdien sportuojančių asmenų atsigavimui po treniruotės.

9. Daug kaulus palaikančio mangano ir fosforo

Chia sėklose ne tik daug kalcio, bet ir mangano bei fosforo – dviejų svarbių kaulų sveikatai svarbių mineralų.

Asmenys, turintys mažą mangano kiekį, taip pat dažnai kenčia nuo prasto kaulų formavimosi. Fosforas taip pat padeda organizmui sintetinti baltymus ląstelių ir audinių augimui ir taisymui.

10. Kovok su pilvo riebalais

Dėl didelio skaidulų kiekio chia sėklose jos stabilizuoja cukraus kiekį kraujyje, todėl kovoja su atsparumu insulinui (pagrindiniu pilvo riebalų susidarymo veiksniu). Chia sėklos taip pat padeda mums pasisotinti, greičiau, dėl didelio triptofano kiekio, taip pat padeda reguliuoti apetitą, miegą ir gerina nuotaiką!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *