Metioninas yra nepakeičiama aminorūgštis

Metioninas yra nepakeičiama aminorūgštis

Metioninas – nepakeičiama aminorūgštis, tai yra, ji nėra sintezuojama žmogaus organizme. Todėl metioninas turi būti nuolat tiekiamas organizmui su maistu. Metioninas yra baltymų dalis, kuri yra viena iš pagrindinių žmogaus kūno „statybinių medžiagų“. Ši aminorūgštis yra ne tik baltymų dalis, bet ir daugelio gyvybiškai svarbių medžiagų pagrindas.

Kokius junginius suteikia metioninas?

  • Metioninas organizme virsta aminorūgštimi cisteinu, kuris yra medžiagos glutationo pirmtakas. Tai labai svarbu apsinuodijimo atveju, kai toksinams neutralizuoti ir kepenims apsaugoti reikia didelio glutationo kiekio.
  • Metioninas organizme tarnauja kaip cheminių grupių ir elementų šaltinis hormono adrenalino biosintezėje, tarpininko cholino, reikalingo nerviniams impulsams perduoti ir kt., Taip pat yra sieros šaltinis cisteino biosintezėje.
  • Tam tikri metionino junginiai (metil-metioninas-sulfonis – farmakologijoje žinomas kaip „metiosulfonio chloridas“ arba „vitaminas U“) turi ryškų citoprotekcinį poveikį skrandžio ir dvylikapirštės žarnos gleivinei, ty skatina opų ir dvylikapirštės žarnos gleivinės gijimą. skrandžio ir dvylikapirštės žarnos gleivinės eroziniai pažeidimai.
  • Metioninas yra būtinas žmogaus organizmui esant vitamino B12 trūkumui. Sutrikusi cisteino susidarymas iš metionino yra viena iš neurologinių sutrikimų dėl vitamino B12 trūkumo priežasčių. Atsiranda aktyvaus metionino trūkumas, sutrinka cholino ir cholino turinčių fosfolipidų – lecitino ir sfingomielino, kurie yra nervinio audinio komponentai, sintezė. Nervų sistemos pažeidimai dėl vitamino B12 trūkumo bent iš dalies atsiranda dėl šių junginių sintezės sutrikimo dėl metionino trūkumo.

Koks yra metionino vaidmuo metabolizme?

Ypatingą šios aminorūgšties vaidmenį metabolizme lemia tai, kad joje yra judri metilo grupė (-CH3), kuri gali būti perkelta į kitus junginius. Metionino gebėjimą dovanoti metilo grupę lemia jo lipotropinis poveikis (riebalų pertekliaus pašalinimas iš kepenų). Dovanodamas judrią metilo grupę, metioninas skatina cholino sintezę, kurio nepakankamas susidarymas siejamas su sutrikusia fosfolipidų sinteze iš riebalų ir neutralių riebalų nusėdimu kepenyse. Lipotropinę savybę turi ir kazeino baltymas (ir jo turintis varškės sūris), kuriame yra daug metionino. Metioninas dalyvauja adrenalino, kreatino ir kitų biologiškai svarbių junginių sintezėje; aktyvina hormonų, vitaminų (B 12, askorbo ir folio rūgščių), fermentų veikimą. Kaip žinia, pagrindiniai medžiagų apykaitos reguliatoriai žmogaus organizme yra fermentai, o tai įrodo metionino, kuris yra jų dalis, svarbą. Jei medžiagų apykaita sutrinka, žmogaus organizmas „praranda pusiausvyrą“, o tai neišvengiamai sukelia įvairius sutrikimus ir ligas. Metilinimo būdu (-CH3 grupės donorystė) metioninas neutralizuoja toksiškus produktus. Metioninas vartojamas kepenų ligoms ir toksiniams pažeidimams (cirozei, arseno, chloroformo, benzeno ir kitų medžiagų pažeidimams), taip pat lėtiniam alkoholizmui, cukriniam diabetui ir kt. gydyti ir profilaktikai. kepenų ląstelių. Virusiniam hepatitui gydyti metionino nerekomenduojama. Metioninas skiriamas distrofijai, atsiradusiai dėl baltymų trūkumo, gydyti vaikams ir suaugusiems po dizenterijos ir kitų lėtinių infekcinių ligų. Metioninas padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje, mažina riebalų nusėdimą kepenyse ir gerina kepenų veiklą, gali turėti vidutinį antidepresinį poveikį (matyt, dėl jo poveikio adrenalino biosintezei). Taip pat nereikia pamiršti, kad metioninas yra pagrindinė kreatino susidarymo pagrindas, reikalingas tiems, kurie nori padidinti raumenų masę ir taip pat išlaikyti savo kūną puikios formos!

Metioninas reikalingas esant šioms sąlygoms ir ligoms:

  • Lėtinio nuovargio sindromas
  • Alzheimerio liga
  • Išsėtinė sklerozė
  • Reumatoidinis artritas
  • Cholelitiazė
  • Hepatitas
  • Priešmenstruacinis sindromas
  • Fibrocistinė mastopatija
  • Alkoholizmas
  • Nutukimas
  • Fibromialgija
  • Parkinsono liga
  • Aterosklerozė
  • Diabetas
  • Osteoartritas
  • Cirozė
  • Ankstyvas odos senėjimas
  • Plaukų būklės pablogėjimas
  • Nagų trapumas ir skilinėjimas

Kaip matote, sutrikimų, atsirandančių dėl metionino trūkumo, sąrašas yra didžiulis. Tai įrodo nepaprastą jo poreikį žmogaus organizmui. Metioninas taip pat naudojamas kompleksiniam nėštumo toksikozės gydymui, taip pat būtinas nukleorūgščių, kolageno ir daugelio kitų baltymų sintezei. Tai naudinga moterims, vartojančioms geriamuosius hormoninius kontraceptikus.

Yra nuomonė…

Tradiciškai metioninas klasifikuojamas kaip antioksidantas ir senėjimą stabdantis veiksnys. Yra nuomonė, kad ribojant metionino vartojimą pailgėja gyvenimo trukmė. Dėl to buvo daug ginčų, tačiau galiausiai daugelis mokslininkų ir specialistų įrodė, kad ši nuomonė yra neteisinga. Priešingai, metioninas atlieka savotiško „gyvybės stabilizatoriaus“ vaidmenį, gelbsti organizmą nuo daugelio anksčiau išvardytų ligų. Reikia nepamiršti, kad metioninas yra svarbi aminorūgštis, kurios organizmui reikia, kad būtų užtikrintas daugelio procesų įvykimas. Turime prisiminti, kad ši aminorūgštis yra nepakeičiama ir turi būti nuolat aprūpinama organizmu su maistu. Metionino metabolizmas priklauso nuo įvairių reguliavimo sistemų, įskaitant hormonų veikimą. Tai veiksnys, lemiantis atsparumą stresui, o galiausiai ir sveikatą bei gyvenimo trukmę.

Naudojimo instrukcijos ir dozės

Skiriama per burną 3-4 kartus per dieną. Vienkartinė dozė suaugusiems 0,5 – 1,5 g, vaikams iki 1 metų – 0,1 g, iki 2 metų – 0,2 g, nuo 3 iki 4 metų – 0,25 g, nuo 5 iki 6 metų – 0,3 g, nuo 7 metų ir vyresniems – 0,5 g Vartokite pusvalandį prieš valgį. Gydymo kursas trunka 10-30 dienų. Vaistas taip pat gali būti skiriamas 10 dienų kursais su 10 dienų pertraukomis. Jei atsiranda vėmimas, metionino vartojimą reikia nutraukti.

Pagrindiniai natūralūs šaltiniai

Daugiausia jo yra jautienoje ir vištienoje, jautienos kepenyse ir menkėje, gana daug jo yra varškėje ir vištienos kiaušiniuose; grūdai (mažėjančia tvarka) ryžiai, soros, avižiniai dribsniai, grikiai, perlinės kruopos, kviečiai, manų kruopos; žirniuose, makaronuose ir mažiau piene/kefyre bei duonoje. Taip pat yra bananuose, pupelėse, pupelėse, lęšiuose ir sojos pupelėse.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

JUMS TAIP PAT GALI PATIKTI