8 dalykai, padėsiantys jaustis gerai, sveiki ir laimingi senstant

Kai artėjame prie paskutinių savo gyvenimo etapų, mūsų kūnas ir protas iš esmės pasikeičia. Galime jausti, kad turime mažiau energijos, esame labiau linkę į ligas ir netgi gali pakeisti mūsų mąstymą. Geros naujienos yra tai, kad yra daug dalykų, kuriuos galime padaryti, kad šiek tiek sulėtintume veiklą.

Jei ieškote būdų, kaip senstant ir įžengus į senatvę jaustis tinkamiems, sveikiems ir laimingiems, skaitykite toliau. Surinkome 8 geriausius patarimus, kurie padės jums pradėti.

1. Skaitykite knygą

Skaitymas yra ne tik malonus, bet ir puikus būdas palaikyti aktyvų protą ir aktyvias smegenis. Tai taip pat puikus būdas atsipalaiduoti ir atsipalaiduoti, todėl, jei kurį laiką neskaitote knygos, apsilankykite vietinėje bibliotekoje arba internete ieškokite jums patinkančių knygų.

Jei skaitymas jums netinka, kitas populiarus pasirinkimas yra audioknygos. Galite jų klausytis bet kuriuo metu, todėl tai yra universalus ir malonus būdas mėgautis knyga be pastangų.

2. Ar turite klausos problemų?

Senstant mūsų ausyse gali įvykti įvairių pokyčių. Vidinės ausies degeneracija gali apsunkinti mūsų girdėjimą, o tai, kartu su ausies būgnelio sustingimu, gali sukelti centrinio apdorojimo sutrikimus ir klausos praradimą.

Tai ne tik sukelia klausos problemų, bet ir gali turėti įtakos jūsų pasitikėjimui, savigarba ir bendrai gyvenimo kokybei, todėl, jei patenkate į šią kategoriją, imkitės kokių nors veiksmų, kol problema nepablogės. Geriausi klausos aparatai siūlo įvairias funkcionalumo parinktis ir tinka įvairiems biudžetams, todėl, jei manote, kad tai kažkas, kas jums gali būti naudinga, verta pasidomėti toliau arba kreiptis į profesionalų patarimą.

3. Mankštinkitės kiekvieną dieną

Vienas geriausių būdų tapti (arba išlikti) tinkamam senstant – mankštintis kartą per dieną. Tai nebūtinai turi būti ypatingai įtempta, bet padės jaustis daug geriau ir taip pat suteiks energijos!

Ėjimas yra puikus pasirinkimas, o jei norite kažko šiek tiek įtempto, kodėl gi nepabandžius pilateso, jogos ar plaukimo? Jie visi puikiai tinka jūsų sąnariams, širdžiai ir bendrai gerovei, taip pat gali labai atpalaiduoti.

4. Numesti svorio

Antsvoris nėra naudingas niekam, o vėlesniame amžiuje gali tapti net didele problema. Perteklinio svorio nešiojimas gali apkrauti jūsų širdį, sukelti energijos trūkumą, o kai kuriais atvejais netgi sukelti depresiją. Norėdami numesti svorio, turite turėti kalorijų deficitą, o tai reiškia, kad turite sudeginti daugiau kalorijų nei suvartojate. Vienas iš paprasčiausių būdų tai padaryti – atlikti paprastus kasdienės mitybos pakeitimus.

Pavyzdžiui, užuot dėję į salotas kaloringo, maistinių medžiagų neturinčio aliejaus, naudokite skanų balzamiko actą arba įvairias žoleles ir prieskonius. Užuot kišę į sumuštinį su šonine, sutrinkite avokadą ant skrebučio su vaisių šonine. Pakeitę nesveiką maistą sveikesniais patiekalais, turėtumėte išlikti sotūs, bet sumažinti kalorijų suvartojimą.

5. Smegenų lavinimas

Senstant jūsų smegenys pradeda veikti šiek tiek lėčiau nei galbūt anksčiau, todėl svarbu sutelkti dėmesį į smegenų ir kūno sveikatą. Šiomis dienomis yra daugybė smegenų lavinimo žaidimų ir knygų, padedančių iššaukti protą ir pagerinti atmintį bei susikaupimą.

Kryžiažodžiai ir sudoku yra populiarūs variantai, arba internete galite rasti daugybę idėjų, kurios turėtų padėti išlaikyti jūsų protą aktyvų ir aktyvų smegenis.

6. Perkelk namus

Tai gali atrodyti šiek tiek radikalus pasirinkimas, tačiau daugelis vyresnio amžiaus žmonių vis dar gyvena dviejų ar trijų aukštų namuose, kurie yra per dideli, kad galėtų valdyti. Laiptai gali būti ne tik švarūs ir tvarkingi, bet ir didelė problema, todėl, jei priklausote šiai kategorijai, gali būti laikas apsvarstyti galimybę pereiti prie kažko mažesnio, esančio viename lygyje.

Kitas variantas – samdyti valytoją ir įrengti laiptų keltuvą, tačiau tai gali kainuoti brangiai, todėl verta pagalvoti, ko jums reikia iš jūsų namų, o tada kraustytis, jei manote, kad tai teisinga.

7. Raskite naują hobį

Kai išeiname į pensiją, dienos gali atrodyti ilgesnės, gali imti nuobodulys – tai nėra naudinga bendrai jūsų laimei ir apskritai nėra sveikas požiūris į gyvenimą. Pomėgis suteiks jums ką veikti, kai esate laisvo galo, ir yra puikus būdas išmokti naujų įgūdžių ar ugdyti naujus pomėgius.

Sužinokite, ar netoliese yra kokių nors vietinių pamokų arba, jei jums patinka mintis ką nors veikti namuose, yra daugybė pasirinkimų. Nuo mezgimo iki grojimo gitara pasirinkimų yra begalė – ir visada turite atsiminti, kad niekada nesijaustumėte atgrasomi vien dėl savo amžiaus. Jei nori ko nors pasiekti, griebk šansą abiem rankomis ir išmėgink viską.

8. Gerai išsimiegokite

Kai nemiegame pakankamai, galime jaustis irzlūs ir mieguisti, todėl svarbu kuo dažniau gerai pailsėti. Nauda sveikatai yra neįkainojama, taigi, jei tai yra kažkas, su kuo nuolat kovojate, gali tekti šiek tiek pakeisti įprastą rutiną.

Šilta vonia yra puikus būdas atsipalaiduoti ir jaustis šiek tiek mieguistas, o gera knyga ar ASMR klausymas turėtų padėti ramiai išsimiegoti. Jei jūsų miegamasis nėra toks tamsus, kaip norėtumėte, jums turėtų padėti užtemdančios žaliuzės, patogus, laikantis čiužinys ir minkšta, jauki patalynė. Kuo geriau miegosite, tuo geriau jausitės, todėl prieš užsnūsdami darykite viską, kad sukurtumėte jaukią ir ramią aplinką.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *